Monday, February 2, 2009

Aku

Aku masih menunggu si dia.... aku lihat dia masuk ke kelas.. memegang hensetnya.. aku tertanya-tanya.. dengan siapakah dia bermaen msg?... aku amat bercelaru.. nafsuku untuk melihat si dia mengatasi segala-galanya.. gagalku tumpukan perhatian di kelas kerna dia.. ku sering berangan-angan.. mengingati segala kenangan manis aku dan dia.. mcm2 yg bermain difikiranku.. sebelum ini.. sudah ku fikirkan tentang hari jadinya yg masih lmbt lagi.. di bulan 6.. tp sudah ku fikirkan untuk memberikannya hadiah.. aduh!.. semuanya adalah fana dan mimpi.. aku amat kesal.. mengapa jadi begini.. adalah lebih elok jika semuanya kembali seperti dahulu.. indahnya hidupku.. pabila dia memanggil namaku.. aku begitu kaku.. tidak berkata-kata.. tetapi pabila ku lihat si dia memegang ensetnya... hati ku musnah.. hancur.. luhur... hatiku meronta-ronta untuk tahu dgn siapakah si dia berhubung.. aku tetap merasakan dia masih ada hubungan dgn ex-nya kerna mereka balik bersama sebelum cuti hari itu.. dgn sejak itulah hubungan kami berubah.. tetapi ku mengharapkan yg dia hanya menghubungi rakannya sahaja... setiap kali enset ku berbunyi di dlm kelas.. sejuta harapan.. beribu kegembiraan terpancar di wajahku.. ku sangkakan yg si dia yg memberikan msg kepadaku seperti waktu dahulu.. rutin harian kami.. bermanja di dlm kelas.. bermsg.. aduh!.. adakah begitu dalam cintaku terhadap si dia.. selepas kelas.. ku lihat dari jauh.. si dia berckp melalu ensetnya.. hatiku punah kembali.. mcm2 ku pikirkan.. aduh.. adakah aku harus menghubunginya untuk mendapatkan jawapan untuk semua soalan hatiku ini?.. aku takut.. takut utk dikecewakan....

No comments:

Post a Comment