Saturday, January 24, 2009

Bodoh??

Aku sering terpinga-pinga.. adekah aku ni bodoh?.. aku tgh tunggu org yg tak mungkin suke kat aku.. aku tgh syok sendiri bile die msg aku.. adekah aku ni benar2 bodoh?.. semasa di dalam bas.. ku sering mengharap si dia duduk di sebelahku.. pebila ade gadis masuk.. ku mengharapkan yg masuk itu adalah si dia.. cukup la sekadar aku melihat raut wajahnya.. cukup lah utkku melihat senyum manisnya dari jauh.. cukup lah utkku membuatnya sedikit gembira dan melupakan kisah silamnya.. tapi.. aku sering terpinga-pinga.. adakah ini cukup buatnya utk melupakan yg lame nak menghargai kehadiran diriku dlm hidupnya?.. ku rasakan ianya tidak berhasil.. mungkin kerana aku malu utk berterus terang dgnnya.. sedangkan utk berckp dgnnya pon aku terkertar-ketar.. ni pula meluahkan perasaan aku.. jauh sekali.. adakah aku ini bodoh dgn gembira terlonjak-lonjak pabila mendpt msg darinya?.. mmg aku gila.. setiap msg yg diberinya akanku hargai dan akan ku cuba untuk melanjutkan sessi bermsg walaupun aku sudah mati akal utk berkata-kata... huh!.. aku sudah letih..
Mungkinkah aku harus meneruskan perjuangan aku?
Mungkinkah aku harus melupakan si dia?
Mungkinkah aku haru melipat gandakan usahaku utk si dia?
Mungkinkah aku harus berterus-terang dgn dia?
aku takot... amat takot.. aku takot utk dikecewakan.. aku takot utk berhadapan dgnya.. aku hanyalah insan yg lemah yg dahagakan kasih syg.. kasih syg.... berilah ku sedikit sinar.. berikanlah aku sedikit peluang.. akan ku hargainya seluruh hayatku..

No comments:

Post a Comment