Monday, January 26, 2009

Pemaaf

Aku sering bertanya pada diri.. adakah aku sorang yg pemaaf atau dlm erti kata laen seorg yang sng caer? sudah berkali ku patah hati dgn si dia... tapi pabila mendapat msg darinya.. hatiku riang.. riang bagai terbang di awan.. mahupun cara menulis msgnya tidak sama seperti dulu... aku tetap brpuas hati.. berpuas hati kerna dia akhirnya teringat akan kehadiranku dlm hidupnya.. ditambah pula dgn dia menulis blognya menggunakan nama manja kami bersama... hatiku bertambah gembira tak terkata.. ingatku banggakan bahawa nama yg digunakan adalah nmpk manja kami berdua.. tp apakan daya... aku tiada apa dgnnya.. tidak dideclare.. aku sering bertanya.. adakah aku masih menaruh harapan padanya?.. mungkinkah aku belom berputus asa dgnnya.. aduh.. mengapa aku begini?.. adakah ini kerna cintaku terhadapnya begitu mendalam.. sehinggakan FS ku dihantar comment2 oleh kwn2 lamaku tidak ku balas.. ku berharap setinggi langit yg dia yg memberi comment kepadaku.. mengapa terjadi begini terhadap diriku?.. aku runsing.. runsing berjuta persoalan..
Adakah dia mmg begini pabila berada di rumahnya?
Adakah segalanya akan berubah pabila kita kembali ke institusi?
Adakah aku mencintaimu begitu mendalam sekali?
Adakah si dia merasakan yg sama dan malu untuk berkata-kata?
Tolonglah aku!

No comments:

Post a Comment